Försenat tåg och en knarkhund

Försenat tåg och en knarkhund

Mitt tåg hem till skogarna skulle gå 08:30, men det gick 10:00 istället. Alla tåg på Sthlm central var försenade pågrund av signalfel. Totalt kaos.

Kommer till centralstationen runt 08:10, vandrar ut på perrongen, för att ta tåget till skogarna. Ett par minuter efter halv åtta, så blir det en ny tid på tavlan, då står det 08:45. Okej, tänkte man då. Då kommer det snart. Runt tio i nio, ändras det igen på tavlan till 08:53, fortfarande inget tåg i sikte. Folk börjar bli rastlösa, för man hinner ju inte heller att köpa kaffe, för tiden ändras bara med fem minuter varje gång, så där stod man i en och en halvtimme drygt och frös och skaka, pågrund av att SJ inte kunde laga ett djävla signalfel. Jag åker tåg två gånger per vecka till Stockholm och tillbaks. Tågen är alltid försenade. Helt galet. Men men. Sen plötsligt när tåget rullar in på spåret, då frågar mig en man i 40 års ålder , från ett land närmare Turkiet än England mig om jag kunde hjälpa han med att bära hans två väskor upp till första klassen vagnen, varför inte tänkte jag. Om jag fråga nån, och nån sa ja, skulle jag vara skit glad. Fortsätter att gå från 1:a klass vidare till vagn 14, och sätter mig ner och försöker få tillbaka värmen i kroppen. Det här var första gången jag inte såg en snygg kvinna i min vagn, konstigt som fan. Men men. Efter ett par minuter när tåget hade rullat iväg, så somna jag som sönderdrucken man som skakade i hela kroppen.

Runt 13:30 vaknade jag, då var det en tullen, som gick runt i vagnet och ställde en massa frågor, sen kom det en hund, och nosade runt mig, blev skit nervös, fan tänk om nån hade planterat nåt när jag sov, men det gick bra. Men jag hatar poliskontroller, tull och så vidare. Det mest störande är när det är norsk tullpersonal som frågar vad jag har i väskan och vart jag ska. Det har ju fan inte dom med att göra. Jag är svensk och ska inte åka vidare till Norge. Fan, jag undrar om det ens är lagligt. Sen runt 14:45 så gick jag av tåget, kom ifrån alla skrikande barn i vagnen, vars morsor som inte ens bryr sig om när deras barn skriker och gråter, fan då e han ju hungrig och nödig. Sånna morsor borde inte ha barn enligt mig. Eller hur läsare? . Nu ska jag spela gitarr och imorn får jag besök av en kvinna, som jag träffade i helgen. Mera om det imorn. Skriver mera sen.Vi hörs kamrater/Tommy Derang.

Kommentarer
Postat av: Lotta på Bråkmakargatan

Du är ju sjuk. Hur fan kan du vara så äckligt öppen om din konstiga syn på tjejer i bloggen, när alla fattar vem du är och att du kommer från den lilla hålan Charlottenberg? Smart drag att avslöja sig själv också - vem sa att "manric" hette Henric? Smart hörruduu. Inte.

2008-10-31 @ 20:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0