Tågresan till Stockholm(och lite helgrapport)

Tågresan till Stockholm(och lite helgrapport)

God eftermiddag läsare. Mitt namn är Tommy Derang om ni inte redan visste det. Tåget mot Stockholm avgick några minuter efter nio imorse från skogarna i värmland. Jag hade ingen platsbiljett, så jag gick på vagnen strax före bistron. Satte mig i en kupé, där det ockås satt två medelålderskvinnor från Oslo antagligen.
Jag känner mig fortfarande bakfull, efter en helg med musik och fest och vodka i mängder. I fredags så var jag och min bästa vän som helst vill förbli anonym på Tiki Room i Arvika. En stad som alltid förknippas med Arvikafestivalen. Och i år som har dom bokat Depeche Mode, antagligen Sveriges största festivalbokning någonsin. Inte för att jag tycker om dom, men det är en annan sak.

Vi ramlade in på Tiki runt 23:00 och drog ioss ett par öl direkt. Eller rättare sagt, jag drack öl, och min kära vän drack white russian(kalhua,mjölk och sprit). Runt 01:00 så började alkoholen pulsera runt om i kroggen, svetten dröp mer än förr, kan också bero på att jag dansade som en galning. Av med min vita skjorta, så där stod jag,  i bara linne och ett par chinos med en liten ölmage, som växer sig större varje helg, putande ut. Adam Tensta stod för livemusiken denna kväll.

Tillbaka still tågresan. Nu är klockan runt 11:00, just passerat Kristinehamn. En kvinna runt 20 år, med kläder som liknar ett viss Ali G(Sacha Baron Cohens figur), med banan gula stora kläder. I ansikten liknade hon mest en kvinna som önskar att hon bodde i Spanien eller nåt liknande. Ett par kilo för mycket brunkräm kan man väl säga. Byxorna var så stora att dom gled av henne varje gång hon skulle resa sig upp och gå till toaletten eller bistron. Då fick jag och de två andra medresenärerna se henns banangula trosor. Vad händer började jag tänka.
Helgen var lyckad, och då syftar jag på lördagens spelning i Norge, en sorts välgörenhetsgala. Jag var första artisten/bandet att äntra scenen. Klockan var strax över halv tio, när jag rev igång en låt som handlar om att allt är bra igen, trots allt som hänt. En sorts freedom song kan man kalla det. Resten av kvällen dansade jag med tjejer som ville dansa med mig. Brunnetter, till blondiner, korta, långa, för smala, för stora. Men kul var det.

Nu är klockan runt 12.30, jag står i en helvetes lång kö till bistron, bara för att jag var kaffe sugen. Framför mig står en kvinna och stirrar på chokladbitarna och chipspåsarna i hyllan. Enligt mitt tyckte så borde hon börja stirra på de röda äpplen istället. Men jag bestämme ju inte sånt. Man är vad man äter, och hon nöjde sig inte med en chokladbit, utan snarare tre stycken, sen en halvliters mariestads öl och en chipspåse med smaken sour cream and onion av märket estrella. Hennes armar var ju större än hela kassörskan. Men men.
Det var de allt som hände på tågeresan som är värd att nämna. Nu ska jag dra mig från datorn på centralstationen till mitt vandrarhem där jag bor numera. Ha en fortsatt trevlig dag så hörs vi ikväll/Tommy Derang.

Kommentarer
Postat av: JOSEFIN

kolla in min tävling om två ansiktsmasket pluss en överraskning på min blogg, kolla länken:

http://josselee.blogg.se/2008/october/min-forsta-tavling.html#comment



Kolla även min budgivning på en helt oanvänd klänning!

Hoppas på en fortsatt bra dag :)



Kram

2008-10-27 @ 14:47:36
URL: http://josselee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0