Tommy Derang - Dag 1 - Part One

EN BRUNETT OCH EN MAN SOM GLOR OCH ETT TÅG

Klockan är 20 minuter över två. Mitt tåg hem till skogarna i Värmland går om fem minuter. En sådant där gammalt Inter City tåg som går hela vägen till Oslo. Norge har inte nog bra järnvägar så X2000 tågen får inte åka på rälsen efter gränsen. Till vänster om mig står en brunett, en kvinna i sina bästa år, det vill säga omkring 20 år.
Allt som jag tänker på just nu i denna stund är om jag kunde bara slänga av henne kläder och bara trycka upp mitt träd i hennes myr. Hennes våtmark .Till höger om mig står en man från ett annat land som bara glor på mig, eller jag kanske glor på honom, men det känns som om han glor mig. Han har tredagarsskäggstubb och ser på mig som om jag kunde köpas för pengar, som om jag säljer mig själv som en hora. Skulle vilja ta ett stort baseboll trä och bara slå ner honom i backen och se blodet flöda nerför perrongen. Ingen skulle märka ett dugg.
En minut tills tåget kommer in på perrongen, ropar en dam från SJ ut genom högtalarna. 
Det känns som alla glor på mig nu, känns som om jag är en jävla freak, en illegal Alien eller nåt sånt. Jag tror jag börjar bli paranoid. Men vem fan är inte paranoid i Stockholm. En stad full av bimbos, brats och folk som lägger upp musen på bordet som om det vore dagens rätt. Ingen ser ingenting, alla bara går som om de vore osynliga. Jag skulle kunna ställa mig och dra skinn vid ingången till Fältöversten vid Karlaplan utan att någon skulle se mig. Ingen skulle tro att det var sant. De skulle tro att de blivit paranoida.
Nu rullar tåget in på det gamla spåret. Spår tio för att vara exakt. Återkommer när jag sitter på tåget. Vi hörs! Jag är en galen man/Tommy Derang


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0